Tanie latanie   Linie lotnicze   Sterling 



Sterling





Sterling
Linia Sterling należy obecnie do grupy Cimber, która markę Sterling przejęła po bankructwie taniego przewoźnika. W dalszym ciągu Cimber Sterling zaliczany jest do tanich linii lotniczych, a od swego pierwowzoru różni się zasięgiem.

Pierwsze kroki Sterling stawiał w 2005 roku pod banderą Islandii z bazą w Kopenhadze. Firma jeszcze wielokrotnie zmieniała właściciela, aż z osiągnięciem posiadania 28 samolotów i zatrudnieniu około 1600 osób ogłosiła bankructwo. Jej jedynym ratunkiem okazała się Grupa Cimber, która podjęła się restrukturyzacji linii i wznowienia jej działalności.
Głównymi lotniskami linii są porty lotnicze w Kopenhadze, Oslo i Sztokholmie. W tej chwili Cimber Sterling zatrudnia około 700 osób, którzy dbają o pasażerów na 21 trasach, a w ciągu roku obsługują około milion podróżnych.

Logo firmy nawiązuje do skandynawskiego charakteru linii - jest to czerwone kółko z białą obwolutą i grafiką przedstawiającą czapkę Wikingów, również w kolorze białym.

Flota Sterling

W skład floty Cimber Sterling wchodzą takie maszyny jak: ATR 42, ATR 72, CRJ 200LR oraz Boeing 737-700. Pierwsze trzy maszyny przewożą od 46 do 68 pasażerów i służą przede wszystkim jako samoloty czarterowe, natomiast Boeingi latają na trasach regularnych. Kolorystyka samolotów nawiązuje do kolorów linii - czyli bieli i czerwieni. Samoloty czarterowe pomalowane są na biało, a akcent stanowi czerwony pas namalowany poniżej linii okien oraz logo firmy na ogonie. Boeingi malowane są na czerwono i pojawia sie na nich wielki napis ?sterling.com? na linii okien, a logo z czapką Wikingów zostało zastąpione przez literę ?S? i niewielki napis (nazwa firmy) poniżej.

Cimber Sterling chwali się swoim ekologicznym podejściem do spraw związanych z maszynami latającymi. Ich głównym założeniem jest, by samolot był wydajny, łatwy w eksploatacji i, co najważniejsze, by zużywał niewiele paliwa.